HEJ, HU ISSN 1418-7108
Manuscript no.: LIN-001101
Articles Frontpage previous next

Bibliography

1
Bárdos J. 1986. "State Language Examinations in Hungary. A Survey on Levels, Requirements and Methods." in: Bulletin. Budapest: National Institute of Education.. 50-91.

2
Bárdos J. 1994. "Egynyelvuség és többnyelvuség a nyelvvizsgák rendszerében." in: Aradi A., Sturcz Z. and Szollosy-Sebestyén A. (eds.) IV. Országos Alkalmazott Nyelvészeti Konferencia. Többnyelvuség az oktatásban és a kutatásban. I. kötet. Folia Practico- Linguistica XXIV. évf. Budapest: Budapesti Muszaki Egyetem Természet- és Társadalomtudományi Kar Nyelvi Intézet. 344-353.

3
Douglas, D. 1997. "Language for Specific Purposes Testing." in: Clapham, C. and D. Corson (eds.) Encyclopaedia of Language and Education. Volume 7: Language Testing and Assessment. The Netherlands: Kluver Academic Publishers. 111-119.

4
Fister I. 1994. "ESP Target Needs Questionnaire." in: Scott, W. and S. Mühlhaus (eds.) 284-285.

5
Kontra M. 1997. "Angol nyelvi és kulturális imperializmus és magyar tanárképzés." in: Modern Nyelvoktatás. III/3. 2-14.

6
Koster, C. J. and Radnai Zs. 1997. Foreign Languages in Hungarian Business. Pécs: University Press Pécs.

7
Scott, W. and S. Mühlhaus (eds.) 1994. Languages for Specific Purposes. London: CILT and Kingston University School of Languages.

8
Szépe Gy. 1994. "Recent Changes in Language Policy in Hungary." in: Scott, W. and S. Mühlhaus (eds.) 24-29.

9
Teemant, A., Varga Zs. and Heltai P. 1993 Hungary's Nationwide Needs Analysis of Vocationally-Oriented Foreign Language Learning: Student, Teacher, and Business Community Perspectives. Budapest: Hungarian Ministry of Culture and Education, Hungarian Ministry of Labour, United States Information Agency, Council of Europe Modern Languages Project Group.

10
West, R. 1998. Proficiency Testing. The University of Manchester School of Education Distance Learning.

10
West, R. and J. Crighton (forthcoming) "Examinations Reform in Central and Eastern Europe: Issues and Trends." Assessment in Education.
HEJ, HU ISSN 1418-7108
Manuscript no.: LIN-001101
Articles Frontpage previous next